xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold

Evaluering af Pust liv i din hverdag 2016

En evaluering af oplysningskampagnen 'Pust liv i din hverdag', der havde til formål at bidrage til at nedbringe andelen af personer med uopdaget KOL og at øge andelen af personer i risikogruppen, der søger læge med henblik på at få lavet en lungefunktionsundersøgelse.

EVALUERINGER 09 OKT 2016

Kampagnen evalueres med fokus på målgruppens kendskab og holdning til kampagnen, samt kampagnens betydning for udviklingen i viden og adfærd.

Kampagnebudgettet var på 1,1 mio. kr., hvilket blev fordelt på forundersøgelse og evaluering, udvikling af materialer, PR- og netværksindsats, tryk og forsendelse af materialer, udvikling af kampagnesite, lokalindsatser og Facebook-annoncer.

Kampagnen blev afviklet i uge 38 og 39 og bestod blandt andet bestået af et kampagnewebsite, en folder, plakater og infoskærme hos praktiserende læger, kommuner og apoteker mv., Facebook-aktiviteter på LungeforeningensFacebook-side og forskellige events.

Kampagnen blev gennemført i et samarbejde mellem Sundhedsstyrelsen og Lungeforeningen.

Evaluering af Pust liv i din hverdag 2016