Vi kan godt
Med denne kampagne ønsker Sundhedsstyrelsen at anerkende befolkningen for at have gjort det godt. Samtidig opfordrer vi til, at man fortsat overholder de gode råd, der skal mindske smitten og få os godt igennem epidemien.
Om kampagnen
Kampagnen skal motivere befolkningen til at holde fast i de smitteforebyggende coronaråd, selvom det kan være svært i længden. Kampagnen anerkender befolkningen for at have gjort det godt og minder om, at det er vigtigt at holde fast i de gode råd for at holde smitten nede.
Kampagnen har to spor. Der er et spor til den brede befolkning og et til unge. Filmene til den brede befolkning er en hyldest til hverdagens helte, som følger de gode råd. Filmene til unge har en mere humoristisk tone, hvor Søren Brostrøm har en gennemgående rolle, som minder os om at overholde de gode råd.
Målgruppe
Kampagnen ”Hverdagens helte” er rettet til den brede befolkning over 25 år.
”Jeg-tror-det-er-fedest-jeg-bliver-hjemme -i-dag-styrelsen” og ”Jeg-synes-vi-skal-gå-hjem-nu-styrelsen” er to af de fire film, der er rettet til unge 18-25-årige.