Music Against Drugs
Fællesskaber og livemusik kan være en rus i sig selv, og det ønsker Sundhedsstyrelsen med denne kampagne at fokusere på for at opfordre unge på festivaller og koncerter til at undgå stoffer og overdreven indtag af alkohol.
Om kampagnen
Sundhedsstyrelsen står sammen med Dansk Live og Roskilde Festival bag en kampagne, som skal få unge festival- og koncertgængere til at undgå stoffer og holde igen med alkohol.
Kampagnen har fokus på det positive budskab ”We are under the Influence of Music”, som understreger, at fællesskaber og livemusik kan være en rus i sig selv. De unge møder i år kampagnens budskaber på landets festivaler og spillesteder, som dermed også viser, at de er imod brugen af stoffer og overdreven indtag af alkohol.
En lang række festivaler og spillesteder over hele landet er med i kampagnen, bl.a. Roskilde Festival, Grøn Koncert og Bork Festival. I årets kampagne er over 20 festivaler og 30 spillesteder med.
Målgruppe
16-24-årige, der er på festival eller et spillested.
Kampagneperiode
Det er 18. gang, at Sundhedsstyrelsen er gået sammen med Dansk Live og Roskilde Festival for at lave en kampagne.
Opdateret 11 JUL 2022