xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold

True Story

Denne kampagne sætter fokus på at gøre op med det pres, som unge kan føle sig tynget af, og som opstår gennem forestillinger, vi skaber omkring hinanden eller os selv.

Om kampagnen

Hvordan kan jeg leve op til de andre og være god nok? True Story-kampagnen sætter fokus på at punktere misforståelser, historier og myter, som gør, at unge føler, at de skal leve op til de forestillinger, som de har om hinanden. Kampagnen skal være med til at flytte unges holdninger og adfærd i en sundere retning. Det er særligt temaerne inden for seksuel sundhed, alkohol og mental sundhed, der er fokus på.

Kampagnen blev blandt andet eksekveret gennem en lang række influencere fx Jada, Sus Wilkins, Zanka og Skinz, som på deres egne platforme bakkede op om budskaberne ved at fortælle deres egen ”true story”. Her kunne influencerne løfte sløret for deres indre kritiske stemme for deres tusindvis af unge følgere.

Målgruppe

Kampagnen er primært målrettet unge i alderen 16-20 år.

Kampagneperiode

Kampagnen kører i en treårig periode frem til udgangen af 2021. I løbet af året vil forskellige temaer blive behandlet, når de er relevante for de unges hverdag. Det kan for eksempel være i forbindelse med studiestart, ferie, jul og eksamensperioder.  

 
Opdateret 11 JUL 2022